Technisch





Hoe vliegt een autogyro?


Om hierop een zo volledig mogelijk antwoord te geven,  moeten we beginnen bij de rotor, en deze  van naderbij onderzoeken.


De windmolen maakt gebruik van de resistieve kracht die door de impact van de wind op de pallen rotatie genereerd. Dit vereist dat op de pallen een hoek aanwezig is (mechanisch pas)

 
Maar een rotor zodanig gebouwd is niet in staat lift te genereren om de volgende redenen:

1.0 moeten de pallen horizontaal geplaatst zijn, en de wind van onder naar boven blazen , zodat de kracht loodrecht op de pallen wordt veroorzaakt door de dynamische wind impact op de onderkant van de pallen en zodoende lift kan genereren.

2.0 ° De grootte van deze kracht, die niet aerodinamisch is en uitsluitend te wijten aan de kracht van de wind op de pallen, is te zwak om bruikbaar te zijn.

3. punt 1 en 2 zijn enkel van toepassing in geval van een verticale drop (luchtstroom loodrecht op de rotor van onder naar boven).

Als we de rotor horizontaal zouden voortbewegen  welke negatieve lift en het vertragen van de rotor zou veroorzaken­. Uiteindelijk zou  de rotor stoppen en de draairichting veranderen, op het moment dat de kracht op de bovenkant van de bladen wordt veroorzaakt door de wind  in de horizontale richting, welke een grotere invloed uitoefend dan de verticale wind.

Op dat moment hebben we een rotor welke in autorotatie draait, die positieve
Lift kan genereren . De rotor heeft op dit moment nog niet voldoende kracht/ lift om onze autogyro te laten vliegen.
 
Om voldoende lift te kunnen genereren om te vliegen, hebben we een positieve aanvalshoek van de pallen nodig, welke  voldoende klein is om de rotor niet te laten stoppen.