Vliegen in Spanje Estartit Girona, Ulm helicopter school, gyrocopter/Autogyro, ultralight. Hoofdverdeler Dynali H3helicopter. Vliegvakanties intensieve training, omzetten vergunning, Cadeaucheques, verrassingsvluchten, origineel cadeau.
Airbet girabet autogyro
Kruissnelheid 80 - 150 km/u
Vne 190 km/u
Min. cruise 40 km/u
Mechanische aanzwengeling rotor 250 T/min
Opstijgen met 0 wind 25m
Landing met o wind 0 - 1m
Stijgsnelheid Vx 1000ft
Autonomie 3h
Uitrusting
Snelheidsmeter - variometer - hoogtemeter - toerenteller rotor - toerenteller motor - temp. water
motorblok temp. - olie temp. - oliedruk meter - bensinemeter - kompas - slip indicator - electrische trim - remmen hydrolisch - parking rem - voorlancering rotor - radio - intercom - landinglight - tankinhoud 42 liter.
Prerotation
Doormiddel van een hendel die bestaat uit twee hendels die je samenknijpt om te activeren.
Door de hendel achteruit te trekken breng je spanning op een aandrijfriem die de rotor zo kan laten acceleren tot ongeveer 170 toeren. Je bgint op 1500 toeren gas, en wanneer je rotor 100 toeren heeft geef je meer gas tot 2000 toeren en drijf je de spanning op . Bij 180 toeren los je de hendel en ben je klaar om op te stijgen.
Opstijgen
Eens het toerental van de rotor op ongeveer 180 toeren is gebracht door middel van de prerotator, breng je de stick helemaal achteruit, en drijf je het toerental op tot ongeveer 60%.
Remmen los, en eens de neus omhoog gaat, breng je gelijdelijk de stick voorwaarts en drijf je de potentie op naar vol gas. Je houd het neuswiel net tot boven de grond, snelheid nemen, en eens de autogyro gaat vliegen nose down houden tot je 100km vliegt. Vanaf dat moment kan je meer nose geven en stijgen tot de gewenste hoogte, crosswind handeling is bijna hetzelfde als met een viegtuig. Stick in de wind. Hier in het voorbeeld stijgen we op met ongeveer 10 knopen full crosswind.
Abonneren op:
Posts (Atom)